Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden (AGB)

1. Afsluiting van het contract
Met je bestelling doe je ons een bindend aanbod om een contract met je te sluiten. Wij kunnen dit aanbod accepteren door je een orderbevestiging per e-mail te sturen of door de bestelde goederen te leveren. Het contract wordt gesloten in de taal van jouw keuze (Nederlands, Duits of Engels). Je ontvangt eerst een ontvangstbevestiging van je bestelling per e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres (orderbevestiging). Een koopovereenkomst komt echter pas tot stand wanneer onze orderbevestiging per e-mail naar je wordt verzonden of wanneer de bestelde goederen worden geleverd, niet wanneer je de online bestelling of de automatische e-mailbevestiging verstuurt. De e-mailbevestiging bevestigt alleen de ontvangst van de registratie of bestelling. We behouden ons het recht voor om goederen helemaal niet te leveren of om gelijkwaardige goederen te leveren. In individuele gevallen zullen we je hierover informeren. Je bestellingen worden door ons opgeslagen. Als je je bestellingsdocumenten kwijtraakt, neem dan contact met ons op via e-mail/brief/telefoon. We sturen je graag een kopie van je bestelgegevens. Als je via onze online shop bestelt, bestaat het bestelproces uit in totaal 6 stappen. In de eerste stap selecteer je de gewenste artikelen en voeg je ze toe aan het winkelmandje door op de knop “In winkelmandje” te klikken (met details zoals maat en zijde). Als je meer artikelen wilt kopen, herhaal je deze stap. In de tweede stap klik je ofwel op de PayPal-knop, waarbij na je bevestiging bij PayPal je daar opgeslagen klantgegevens en adres(sen) automatisch aan ons worden doorgegeven, of je klikt op “Ga naar kassa” en voert je klantgegevens in, waarbij je je kunt registreren (een klantaccount aanmaken) of bestellen zonder registratie (als gast). In de derde stap controleer je je afleveradres en kun je dit eventueel corrigeren; hier selecteer je ook de verzendmethode. In de vierde stap controleer je het factuuradres en corrigeer je dit indien nodig. Hier kun je ook de betalingsmethode van je voorkeur selecteren en notities en berichten invoeren. Op deze pagina bevestig je ook dat je kennis hebt genomen van het recht op annulering en dat je onze algemene voorwaarden accepteert. Anders ontvang je instructies en kun je je gegevens aanvullen. Het bestelproces kan pas worden voortgezet als alle gegevens zijn ingevuld. In de vijfde stap kun je het privacybeleid, de algemene voorwaarden, het annuleringsrecht en het annuleringsformulier bekijken en de gegevens controleren die je hebt ingevoerd voor het verzend- en factuuradres, de betaalmethode en de bestelde artikelen en deze zo nodig wijzigen. Je kunt hier ook alle gegevens uitprinten voordat je je bestelling plaatst. In de zesde stap bevestig je je aankoop door op de knop “Nu kopen” te klikken. Je krijgt dan een bevestigingspagina te zien en kunt je bestelling met alle details afdrukken door op de knop “Afdrukken” te klikken.

2. Opslag van de contracttekst
We slaan de contracttekst van je bestelling op. We sturen je ook een orderbevestiging met alle ordergegevens en onze Algemene Voorwaarden naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven.

3. Eigendomsvoorbehoud
De geleverde goederen blijven ons eigendom tot volledige betaling van alle vorderingen.

4. Prijzen, verzendkosten, retourkosten bij annulering
Alle prijzen zijn eindprijzen en inclusief wettelijke btw. De respectievelijke verzendkosten worden weergegeven op de productpagina’s of kunnen worden bepaald met behulp van de verzendkostencalculator in het winkelmandje op onze website. In geval van annulering draagt u de directe kosten voor het retourneren van de goederen.

5. Leveringsvoorwaarden
De levertijden vermeld in de aanbieding zijn van toepassing; ze beginnen na ontvangst van de betaling. We leveren in België, Nederland, alle EU-lidstaten, Zwitserland en Luxemburg. Je bestelling wordt direct na ontvangst van betaling binnen één werkdag verwerkt. De normale levertijd is 3-5 werkdagen.

6. Annuleringsvoorwaarden / recht op annulering
Alleen als de klant een consument is in de zin van artikel 13 van het Duits Burgerlijk Wetboek (BGB) volgens de wet van Berlijn, d.w.z. een natuurlijke persoon die een juridische transactie sluit voor doeleinden die overwegend noch aan zijn commerciële noch aan zijn zelfstandige beroepsactiviteit kunnen worden toegeschreven, bestaat er een wettelijk recht op annulering, waarover we hieronder informatie verstrekken:.

Recht op annulering
Je hebt het recht om dit contract binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden te annuleren. De annuleringstermijn is veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen in ontvangst heeft genomen. Om uw recht op annulering uit te oefenen, moet u contact opnemen met Masalo BeNeLux // Inh. Sandra Hermanowski |Schönecker Weg 3 | 12555 Berlin | Germany | E-mail: shop@masalo.nl van uw beslissing om dit contract te herroepen door een ondubbelzinnige verklaring (bijv. een brief per post, e-mail of telefoon). Je kunt het voorbeeldformulier voor annulering (https://masalo.nl/shop/media/content/annuleringsformulier.pdf) gebruiken, maar dit is niet verplicht. Om aan de annuleringstermijn te voldoen, is het voldoende dat u uw kennisgeving van de uitoefening van uw annuleringsrecht verstuurt voordat de annuleringstermijn afloopt.

Gevolgen van annulering
Als je deze overeenkomst herroept, betalen wij je alle betalingen die wij van je hebben ontvangen terug, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit jouw keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met je is overeengekomen; in geen geval worden je kosten in rekening gebracht voor deze terugbetaling. We kunnen de terugbetaling inhouden totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat je bewijs hebt geleverd dat je de goederen hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat het vroegst is.
Je moet de goederen onmiddellijk aan ons retourneren of overhandigen en in elk geval niet later dan veertien dagen vanaf de dag waarop je ons hebt geïnformeerd over de annulering van dit contract. Aan de termijn is voldaan als u de goederen verzendt voordat de termijn van veertien dagen is verstreken.
U draagt de directe kosten voor het terugzenden van de goederen.
Je hoeft alleen te betalen voor eventuele waardevermindering van de goederen als deze waardevermindering het gevolg is van een behandeling van de goederen die niet noodzakelijk is voor het controleren van hun toestand, eigenschappen en functionaliteit. Voor onze bandages leiden testen gedurende meerdere uren, evenals vuil en vlekken op het product tot waardeverlies. Je kunt dit voorkomen door het product niet als je eigen bezit te gebruiken en het alleen te testen in een schone omgeving, zoals mogelijk is in een winkel.

7. Betalingsvoorwaarden
Betaling kan plaatsvinden via vooruitbetaling, ideal, PayPal of onmiddellijke bankoverschrijving. We behouden ons het recht voor om afzonderlijke betalingsmethoden uit te sluiten. Als je ervoor kiest om vooruit te betalen, geven we je de bankgegevens in de orderbevestiging. Het totale bedrag moet binnen 7 dagen op onze rekening staan, anders wordt de bestelling geannuleerd en niet geaccepteerd. Als je betaalt met ideal, PayPal of Sofortüberweisung, wordt je rekening direct na bevestiging van de bestelling gedebiteerd.

8. Factuur
Je ontvangt de factuur per e-mail wanneer de goederen worden verzonden naar het e-mailadres dat je bij de bestelling hebt opgegeven.

9. Garantie
De leverancier is aansprakelijk voor materiële gebreken in overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen, in het bijzonder §§ 434 e.v. BGB. BGB. De garantieperiode voor goederen die de leverancier aan ondernemers levert, bedraagt 12 maanden.

10. Aansprakelijkheid
(1) Aanspraken van de klant op schadevergoeding zijn uitgesloten. Uitgesloten hiervan zijn schadeclaims van de klant die voortvloeien uit letsel aan leven, lichaam of gezondheid of uit de schending van wezenlijke contractuele verplichtingen (kardinale plichten), evenals aansprakelijkheid voor andere schade op basis van een opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim door de aanbieder, zijn wettelijke vertegenwoordiger of plaatsvervanger. Essentiële contractuele verplichtingen zijn verplichtingen waarvan de nakoming noodzakelijk is om het doel van het contract te bereiken.

(2) In geval van schending van essentiële contractuele verplichtingen is de aanbieder alleen aansprakelijk voor voorzienbare schade die kenmerkend is voor het contract als deze werd veroorzaakt door eenvoudige nalatigheid, tenzij de schadeclaims van de klant zijn gebaseerd op letsel aan leven, ledematen of gezondheid.

(3) De beperkingen van lid 1 en 2 gelden ook ten gunste van de wettelijke vertegenwoordigers en plaatsvervangende agenten van de aanbieder als er rechtstreeks vorderingen tegen hen worden ingesteld.

(4) De bepalingen van de Wet Productaansprakelijkheid blijven onaangetast.

(5) Claims met betrekking tot gegevensbescherming vallen niet onder deze aansprakelijkheidsregeling.

11. Gegevensbescherming
Ons privacybeleid is van toepassing, dat u hier kunt openen:

www.ec.europa.eu/consumers/odr
 Je vindt ons e-mailadres in onze juridische kennisgeving. Wij zijn niet verplicht of bereid om deel te nemen aan de geschillenbeslechtingsprocedure.

14. toepasselijk recht
(1) Op contracten tussen de aanbieder en de klant is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing, met uitsluiting van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken en het internationaal privaatrecht.

(2) Als de klant een handelaar, een rechtspersoon naar publiek recht of een bijzonder fonds naar publiek recht is, is de plaats van jurisdictie voor alle geschillen die voortvloeien uit contractuele relaties tussen de klant en de aanbieder de statutaire zetel van de aanbieder.
Als bevoegde rechtbank wordt de statutaire zetel van Masalo BeNeLux, Inh. Sandra Hermanowski, 12555 Berlin, Duitsland overeengekomen.
Deze rechtskeuze geldt alleen voor een consument voor zover deze geen dwingende wettelijke bepalingen beperkt van de staat waar de consument zijn woonplaats of gewone verblijfplaats heeft.

(3) Het contract blijft in zijn overige delen bindend, zelfs als afzonderlijke punten juridisch ongeldig zijn. De ongeldige punten worden vervangen door de wettelijke bepalingen, indien aanwezig. Als dit echter een onredelijke onbillijkheid zou betekenen voor een van de overeenkomstsluitende partijen, wordt de overeenkomst in haar geheel ongeldig.

15. contactgegevens:
Masalo BeNeLux
Inh. Sandra Hermanowski
Schönecker Weg 3
12555 Berlijn
Duitsland

Telefoon: +31852087333
E-mail: shop@masalo.nl

BTW-ID: DE364628443